. Ma József napja van.
A szocializmus Forma 1-es istállója
2014-07-27 14:25:40
A szocializmus Forma 1-es istállója

A szocializmus Forma 1-es istállója

Amit már kitakarítottak sőt, az alábbi járművek mára – amennyiben fellelhetőek – vagy édes-bús nosztalgiával vagy az egzotikum rácsodálkozásával dédelgetett jószágai a gazdának – pedig valaha az egész Magyar Népköztársaság ezekért imádkozott.

A keleti blokk közlekedését meghatározó tíz autótípust mutatjuk be okulásul, mennyire felszabadító is az állam vezérelte piacgazdaság.

 

1. Lada 2101-2107

 

A klasszikus Ladák szédítő végeredménye: 1970-2012 között 17 572 000 darabot gyártottak a 2101 egyenes ági leszármazottaiból! Csak a 2101-est nézve is tekintélyes óriási mennyiségről van szó, ebből 4 847 000 darabot gyártottak,így lett a legnépszerűbb autó a szocializmusból.

 

 

2. Fiat 126p


Termelést tekintve a Trabanton is túltesz, 3 318 674 készült Lengyelországban, plusz még 1,3 millió az olaszoknál.

 

 

 

 

3. Trabant 600/601

 

Az olcsó, mára legendás, 26 lóerős, kétütemű motorral pöfögő keletnémet kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a zwickaui gyárépületet.

 

 

4. Dacia 1300/1310

 

1969-2004 között kisebb módosításokkal folyamatosan gyártották.1 959 730 darabot gyártottak le Mioveniben. Az autó a szedán és a kombi változat mellett pick-up változatban is elérhető volt.

 

 

5. Škoda 105/120

 

Erről a modellcsaládról még élénk emlékek élnek és a körülményekhez képest komoly sikernek számít, hogy a 105-ösből 839 811, a 120-asból 1 068 189 darabot gyártottak Csehországban (pontosabban Csehszlovákiában).

 

 

6. Zastava 311

 

Az 1971-2008 között gyártott típus még mindig nagyon népszerű a balkáni államokban. Összesen 1 273 532 darabot gyártottak belőle és az autót 1116 cm3-es 55 LE-s motor hajtotta, 140 km/h végsebességgel.

 

 

7. Škoda 100/110

 

 

1969-től egészen 1977-ig gyártották a gömbölyű formával hódító faros Škodát, 1 079 708 autó készült különféle verziókban.

 

8. ZAZ 968M

 

A legolcsóbb, és sokak véleménye szerint a legszörnyűbb szovjet autó. Nincs pontos adat a gyártási darabszámra vonatkozóan, de 1976-ban már elérték az egymilliót és naponta 600 darabot ontott magából a Zaporozsec gyár.

 

 

 

9.Volga M21

 

A szovjet autóipar egykori csúcsterméke, ami a tervgazdálkodásnak megfelelően nem a széles tömegeket célozta meg. Ennek ellenére azért sikerült 638 875 darabot legyártani csak az M21-es típusból.

 

 

10. Moszkvics 412


 

Pontos gyártási darabszám híján került az utolsó helyre, de jelentősége miatt kihagyhatatlan a típus.

 

+1 – Wartburg 1000/353


 

Az 1966-ban megjelent Wartburg 1000 szögletes karosszériájával új korszakot nyitott, ami egészen 1991-ig tartott. Az utolsó kétütemű kivitel 1988-ban készült el, így 1 224 662 darab 353-as gurult ki a gyárkapun.

 

(forrás: erdekesvilag)

Utoljára frissítve: 2014-07-27 15:01:15

További híreink
Vettel érzelmes búcsúvideóban búcsúzott a Forma-1-től, szeretné látni felnőni a gyerekeit
Hosszabb és érzelmes beszéddel indokolta Sebastian Vettel a Forma–1-es visszavonulását. Megerősítette, az F1 már nem összeegyeztethető számára sem a családi élettel, sem ...
2022-07-31 16:43:15, Hírek, Múltidéző Bővebben
Milák Kristóf olimpiai bajnok lett 200 pillangón
Milák Kristóf olimpiai bajnok lett 200 méter pillangón. A magyar úszó 1:51,25-ös idővel, olimpiai csúccsal győzött.
2021-07-28 20:26:45, Hírek, Múltidéző Bővebben
Díszpolgári címet kapott aranyérme után a sporttörténelmet írt Szilágyi Áron
Díszpolgári címmel ismeri el a II. kerületi önkormányzat Szilágyi Áron teljesítményét, aki sorozatban a harmadik aranyérmét szerezte meg a tokiói olimpián.
2021-07-25 13:56:56, Hírek, Múltidéző Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Korrupció miatt gyanúsítottként hallgatta ki a nyomozó főügyészség Baja Ferenc volt szocialista minisztert.
Bővebben >>