. Ma Valter napja van.
Megtévesztő lehet a tájékoztatás – Bricostore
2012-11-29 20:56:06
Megtévesztő lehet a tájékoztatás – Bricostore

Megtévesztő lehet a tájékoztatás – Bricostore

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint megtévesztő tájékoztatást ad a Bricostore vásárlóinak, ugyanis az elmúlt időszakban számos olyan fogyasztói bejelentés érkezett, amely szerint a cég áruházaiban nem a jogszabályoknak megfelelően intézik a fogyasztói panaszokat.

 

 

 Ahogy az már korábban napvilágot látott a sajtóban a Bricostore Hungária KFT 2012. végén beszünteti magyarországi tevékenységét. Ezzel összefüggésben érkeztek panaszok a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz a nem a jogszabályok szellemében történő intézkedések kapcsán.

A bejelentések megnövekedett száma miatt a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége 2012. november 24-én próbavásárlással egybekötött helyszíni ellenőrzést végzett a Bricostore miskolci áruházában.

 

A bejelentések között számos olyan panasz érkezett, amiben a fogyasztók azt jelezték, hogy nem tudják érvényesíteni a meghibásodott – jótállásos – termékekre vonatkozó három munkanapon belüli csereigényeiket, a panaszokról nem történik jegyzőkönyvfelvétel, valamint olyan információk is érkeztek, hogy az áruház dolgozói felhívják a vásárlók figyelmét, hogy a termékek működéséről minél előbb győződjenek meg, hiszen a garanciális igényekkel az üzlethálózat megszűnése miatt kizárólag évvégéig tudnak foglalkozni.

 

Fentiek nyomán indult meg a hatósági ellenőrzés, amelynek során a Felügyelőség munkatársai próbavásárlások keretében ellenőrizték, hogy milyen tájékoztatásokat nyújtanak a fogyasztók részére a jótállási és szavatossági igényeik intézésével kapcsolatban az áruház munkatársai. A próbavásárlás valóban hasonlóan végződött, ahogy azt a fogyasztók előzetesen jelezték: akár  a vételár kifizetésekor a pénztárnál, valamint  a jótállási jegy érvényesítése során a vevőszolgálati pultnál, arról tájékoztatták a próbavásárlást végző felügyelőket, hogy a megvásárolt termékeket minél hamarabb próbálják ki, mert amíg az áruház nem zár be – elképzelhetően az év végén-, meghibásodás esetén kicserélik, utána viszont már sehol nem fogják tudni érvényesíteni jótállási, szavatossági igényüket.

 

Az áruházlánc kínálatában bőséggel találhatók olyan tartós  fogyasztási cikkek, amelyek beletartoznak a  kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében szereplő, jótállásra kötelezett termékek körébe. Amely szerint: A kötelező jótállás időtartama egy év, melyet a vásárlás napjától vagy az üzembe helyezéstől – amennyiben azt az eladó vagy képviselője végezte el – kell számítani.

 

A kötelező jótállás alá nem tartozó termékekre a jogszabály a vásárlástól számított két évig teszi lehetővé, hogy a fogyasztó szavatossági igényeit érvényesítse. Ennek értelmében a termék meghibásodása esetén a fogyasztó kérhet javítást cserét követelhet. Amennyiben a kijavítás vagy a csere nem lehetséges, úgy a fogyasztó megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől (visszakövetelheti a vételárat).

 

A miskolci áruházban végzett ellenőrzéssel indult hatósági eljárás jelenleg folyamatban van, azonban a vonatkozó – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008.évi XLVII. – törvény 6. § (1) bekezdésének i. pontja szerint megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz a fogyasztó jogai tekintetében és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.

 

Ennek megfelelően a kasszánál, illetve a vevőszolgálati pultnál adott tájékoztatás felvetheti a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat lehetőségét, hiszen alaptalanul tántoríthatja el a fogyasztókat az üzlet bezárását követő szavatossági, illetve jótállási jogaik gyakorlásától.

 

A kiárusítás miatti árleszállítás és a karácsony közeledte  fokozza a vásárlási kedvet, azonban érdemes tudni, hogy egy vállalkozás megszűnése miatt a szavatossági/jótállási jogok nem vesznek el, viszont rendkívüli módon megnehezül a hibás teljesítés miatt fellépni kívánó fogyasztók helyzete.

 

A végelszámolási és a felszámolási eljárás keretében megszűnő cégek gyakorlatában is jogszabály rendezi a még fennálló követelések (ide zartozik a szavatossági és jótállási igény) kezelésének módját, azonban ez hosszas jogi procedúrával és kiszámíthatatlan eredménnyel járhat. (NFH nyomán)

 

 

Utoljára frissítve: 2012-11-29 20:56:48

További híreink
Millióan rajonganak a nemlétező lányért
Miquela pontosan olyan fotókat posztol magáról, mint bármelyik mai modern fiatal lány. Csak ő éppenséggel nem élő személy, hanem egy számítógéppel generált kép csupán.
2018-06-27 09:33:30, Hírek, Környezetünk Bővebben
Egy üveg viszki után indult a Balatonnak a 13 éves gyerek –elájult, túlélte
Megivott egy üveg viszkit, majd fürdeni akart a Balatonban egy 13 éves fiú, de a köveken megcsúszott és beverte a fejét.
2018-06-27 09:33:29, Hírek, Környezetünk Bővebben
Ennyit keresnek az „újcelebek” – az Ön órabére is félmillió..?
240 vagy épp 500 ezer forint? Ezek bizony most nem a legjobban fizető szakmák havi bérei, hanem a magyar hírességek fellépési tarifái. Nagy a szórás még a magyar celebek ...
2016-10-15 20:31:29, Hírek, Környezetünk Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
A milliárdos öröksége ismeretlen „örökösnél” landol. Legyen figyelmeztetés a NER-jobbágyoknak: ideje gyónni s ...
Bővebben >>