|
|
|
Tweet |
|
|
|
Ennél azonban sokkal árnyaltabb a kép, hiszen mindenekelőtt egy nagyobb beruházásra van szükség, hogy az a webáruház úgy nézzen ki és úgy működjön, ahogy az elvárható lenne. Sok olyan tulajdonos van már, akinek szinte semmilyen kereskedelmi előélete és tapasztalata nincs, mégis sikeressé vált. De mi a kulcs? Mik azok a dolgok, amik nélkül lehetetlen a webáruház indítás?
Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre adjuk meg a részletes választ.
Változnak az igények
A webshop nyitása nem mindenkinek való, hiszen sokan úgy kezdenek bele az egészbe, hogy nem tesznek bele mindent. Aki korábban folytatott már valamilyen vállalkozói tevékenységet, alapvetően kereskedő szemléletűnek tartja magát, kitartó és képes követni a kereslet változásait, annak érdemes tennie egy próbát. Nem véletlenül emeli ki ennek a fontosságát a Viltor webáruház indításnál. Nem mindegy ugyanis, hogy mennyire vagyunk elszántak és kitartóak, hiszen még jó esetben is több hét, hónap kell ahhoz, hogy a webshop valóban sikeressé váljon. De mire lesz még szükség?
1. dolog: Piackutatás
Mindenekelőtt végezni kell egy részletes piackutatást, amit a legtöbb vállalkozó gyakran csak úgy kihagy. A webáruház legfőbb célja azonban az, hogy profitot termeljen a tulajdonosa számára, nyereség viszont csak akkor várható, ha ismerjük a fenntartási költségeket, tisztában vagyunk az adott piac helyzetével, a termékkörökkel és a versenytársakkal. Enélkül megtippelni sem tudjuk, hogy mekkora keresletre és árrésre számíthatunk.
2. dolog: Vállalkozás indítás
Aki saját webáruházat szeretne magának, muszáj vállalkozóvá válnia. Persze lehet mellette főállásban dolgozni, főleg az első időszakban, azonban csomagküldő kiskereskedelmi tevékenységet magánszemély nem indíthat. Tehát valamilyen gazdálkodói forma meglétére van szükség, ami lehet persze egyéni vállalkozás, de akár társas vállalkozás is.
3. dolog: Jogi feltételek ismerete
Szintén egy olyan pont, ami nélkül nincsen sikeres vállalkozás. Elsősorban általános szerződési feltételekre lesz szükség. A webshopnak tájékoztatási kötelezettsége van a vásárlók felé, amely jellemzően a vállalkozás részletes adataira, a forgalmazott termékköre, valamint a szállítási díjakra, feltételekre, fizetési lehetőségekre és egyéb fontosabb témakörökre terjed ki.
Emellett ott van az adatkezelési tájékoztató, amit minden webáruház felületén elérhetővé kell tenni. Ez figyelembe veszi a 2018-ban bevezetésre került GDPR irányelveit. Nem beszélve arról, hogy fogyasztóvédelmi dokumentumok elkészítésére is szükség lesz. Az interneten több sablont találhatunk, az indulás előtt nem árt szakember segítségét kérni, aki lehet egy olyan jogász, aki képben van az online szolgáltatásokkal kapcsolatban.
4. dolog: Technikai feltételek
A webáruház nem lesz ingyen és nem is fog magától elkészülni. Kelleni fog egy webáruház motor, amely tulajdonképpen maga a működő webshop, ezen keresztül lehet rendeléseket leadni. Több változata létezik, az interneten számos féle és fajta típust találhatunk, így érdemes időt szánni és úgy kiválasztani az igényeinkhez legközelebb állót. Néhány motor drágább, mint a másik, de akadnak kedvező áron igénybe vehető szolgáltatások is.
A technikai feltételekhez tartozik még a domain és a tárhely bérlése, amiknek szintén van egy éves díja. Nem feledkezhetünk meg a saját e-mail címről sem, hiszen senki sem szeretné, ha a webáruházához kapcsolódó üzenetek a magán címére menne. Érdemes olyan tárhely és domain szolgáltatót választani, ahol ez beletartozik az árba.
5. dolog: A webáruház létrehozása
Egy webáruházat összerakni nem feltétlenül bonyolult, azonban aki sikerre szeretné vinni és egy olyan webshop tulajdonosává válna, amelynek esélye van a jelenleg eléggé telített piacon, annak nem árt szakmai segítséget kérnie. Léteznek például kész sablonok, amiket aztán személyre lehet szabni, sokkal egyedibb és vonzóbb egy olyan kinézet, amivel a vásárlók sehol máshol nem találkozhatnak.
Emellett a termékcsoportok kialakítása sem egy egyszerű művelet, hiszen ezek hierarchikus felépítésű fát alkotnak, tehát egy nagyobb csoportból kiindulva egyre inkább szűkül a termékek köre. Sok esetben azonban egy-egy termék több kategóriában is helyet kaphat, amit szintén be kell valahogy állítani. Nem beszélve arról, hogy minden egyes lépésnél ügyelni kell a webáruház SEO-jára, hiszen nagyon nem mindegy, hogy a végső oldal milyen helyet ér el a Google találati listáján. |
|
|
|