|
|
|
Tweet |
|
|
|
Ennek szellemében indította útjára 2013-ban az Eötvös József Programot, amelynek célja egy olyan méltányos oktatási rendszer megteremtésére irányuló komplex program- és szolgáltatáscsomag összeállítása illetve megvalósítása, amelynek elemei ágazati együttműködéseken alapulva összehangoltan és átfogóan működnek, így segítve elő a hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességét, későbbi elhelyezkedését és általában véve a társadalmi befogadását.
A program a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben működő és az országos kompetenciamérések eredményei alapján alulteljesítő 140 intézmény bevonásával valósult meg. Elsősorban a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek iskolai sikerességét elősegítő fejlesztésekre koncentrált. Megvalósítása során az intézményekből közel 5.200 fő pedagógus kapcsolódott be. A Projekt keretén belül egy fejlesztő programot adaptáltak az intézmények, digitális tananyagokat fejlesztettek számukra, illetve a program munkatársai iskolai és iskolán kívüli elfoglaltságokat szerveztek a gyerekeknek. A bevont pedagógusok korszerű módszertani továbbképzéseken vettek részt, amelynek eredményeit a nevelő-oktató munkájuk során hasznosítottak. Kiterjedt a megvalósítás a nem formális iskolai rendszerek – Tanoda, Második Esély, Leányanya-program – fejlesztésére is.
A program elsődlegesen a 3-16 éves kiemelt figyelmet igénylő, főként hátrányos helyzetű tanulókkal foglalkozó pedagógusokra, illetve a köznevelési intézmények egyéb dolgozóira, az intézményvezetőkre, továbbá a gyermekek szüleire/gondozóira fókuszált. Kiemelt figyelem fordult a 16-24 éves, az iskolákból lemorzsolódott (végzettség nélkül kiesett) fiatalokat segíteni hivatott szociális ellátó rendszerek dolgozóira (önkormányzatok, foglalkoztatási, egészségügyi, szociális intézmények dolgozóira; helyi civil szervezetek képviselőire, vállalatok munkatársaira, stb.) A Leányanya-alprogram pedig az iskolai végzettséggel nem rendelkező fiatal anyák képzésére irányult.
További információ: www.tkki.hu
Fizetett megjelenés |
|
|
|