![]() |
|
![]() |
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
Az alagút a Gellért-hegy nyugati oldala alatt található, és már január 25-én is megcsúszott a felette lévő földtömeg, a sínekre pedig kődarabok hullottak. Akkor még csak egy vágányra korlátozták a forgalmat és 10 kilométer/órára az itt áthaladó vonatok sebességét. 31-én azonban újabb földtömeg omlott le, és a szakemberek már akkor a teljes pályazár mellett döntöttek.
Azóta se ki, se be nem járnak vonatok a Déli pályaudvarra, az utasoknak le kell szállniuk Kelenföldön, és onnan pótlóbusszal juthatnak el a lezárt állomásig. Probléma az is, hogy a kelenföldi és Keleti pályaudvar nem tudja teljesen pótolni a délit. Emiatt a közvetlenül Százhalombatta felé járó vonatok közül tizenkettőt, a martonvásáriak közül pedig huszonhatot töröltek ideiglenesen a menetrendből.
A 361 méter hosszú alagutat 1861-ben építették. 1983-ban 30 centiméterrel mélyítették a villamos felsővezeték építése miatt. A MÁV szerint az elmúlt években rendszeresen vizsgálták az építményt: minden évben volt általános, ötévenként pedig átfogó felülvizsgálat. 2010-ben felújították az alagutat, az utolsó nagy ellenőrzést 2012-ben tartották, és mindent rendben találtak. A három évvel ezelőtt felülvizsgálat 6,8 millió forintba került – olvasható a cikkben.
A MÁV pályázatot írt ki a legsürgetőbb munkálatokra, a költségeket azonban nem határozták meg. Már egyeztetnek az alagutat kezelő kerületi önkormányzat, a vasút és a katasztrófavédelem szakemberei, de a vonatok a legjobb esetben is csak hetek múlva mehetnek újra a Déli pályaudvarig.
A károk végleges felszámolása ráadásul még ennél is tovább tarthat.
(fotó: hir24, 444)
|
|
![]() |
|