Az ígéretek szerint február folyamán már a csökkentett rezsiszámlák érkeznek meg a fogyasztókhoz. A kis fogyasztók kevésbé a nagyok jobban érzékelik majd a csökkenést. Ha mégsem látszik a változás, akkor elsőként a adott szolgáltatónál reklamálhat a pórul járt felhasználó.
Ha nem stimmel a számla, több csökkenésre számítottunk, aki az eljárási rendszerint elsőként a szolgáltatónál kell reklamálni. Ha ez nem vezet eredményre, akkor fordulhatunk a fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet fordulni.
Háromhavi számla előre kiállítva, a régi, magasabb áron – több fogyasztó is panaszkodott már erre a jelenségre. A hírek szerint a szolgáltatók többsége már korrigálta ezen hibás lépését, és már kiküldték a javított számlákat. Akinek ennek ellenére is panasza van, annak először a szolgáltatóhoz kell fordulnia, hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője, dr. Fülöp Zsuzsanna.
Ezek a kedvezmények először majd a januári időszakot érintő, tehát a februárban kézhez kapott számlákban jelennek meg. Amennyiben a fogyasztók úgy érzékelik, hogy nem megfelelően alkalmazta ezeket a kedvezményeket a szolgáltatójuk, akkor első körben mindenképpen a szolgáltatóval kell megpróbálni rendezniük a panaszt. Hogyha ez nem sikerül, abban az esetben a lakóhelye vagy a fogyasztási hely szerint illetékes területi fogyasztóvédelmi felügyelőséghez lehet írásban panaszt bejelenteni.
NFH)