Aggodalmak, amelyekkel találkozhatunk
A
Worldline szolgáltatásai a BizPay által érhetőek el Magyarországon, és már ezek is jól mutatják, hogy mennyi előnye van a bankkártya-elfogadásnak. Természetesen kereskedőként is érdemes a döntés előtt mérlegelni, hogy mégis mivel jár a bankkártyás fizetés lehetősége. Az első, amire figyelni kell és sok ügyfél számára ez egyben a legfontosabb szempont is, azok a tranzakciós költségek. Sok kereskedő tart attól, hogy a bankkártya-elfogadás tranzakciós díjai bizony megterhelőek lehetnek anyagilag.
Tény, hogy a bankok és kártyatársaságok bizonyos százalékot levonnak minden egyes tranzakció során, ezt teljesen megkerülni nem lehet. A kis- és középvállalkozások számára ez még ijesztő is lehet. Azonban ilyen esetben meg kell vizsgálni azt is, hogy a készpénz kezelése mennyi rejtett költséggel járhat, a biztonságról nem is beszélve. Összességében a bankkártyás fizetés még olcsóbb is lehet, de az sem mindegy, hogy végül melyik szolgáltatót választjuk.
A bankkártya-elfogadás kiépítése olykor plusz költségekkel is járhat. A POS terminál beszerzése, karbantartása mind további kiadást jelent. Természetesen ez is szolgáltatótól függ, hogy pontosan milyen gyakori a rendszer frissítése és a biztonsági szabványok követése. Hosszú távon garantáltan megtérül a befektetés, és a vásárlói elégedettség is növekedni fog.
Ha már a biztonság szóba került, a kibertámadásokról is érdemes néhány szót ejteni. Néhány vállalkozás tart attól, hogy érzékeny ügyféladatok kerülhetnek illetéktelenek kezébe. Azonban a mai modern elektronikus fizetési szolgáltatások már minden veszélyre fel vannak készülve.
Több érv szól az elfogadás mellett
Itt nem csak a jogszabályi követelményekre gondolunk: a készpénzkezeléshez képest alacsonyabbak a tranzakciós költségek, a vásárlói elégedettség növekedni fog, nagyobb kosárértéket lehet elérni, ahogy a versenyképesség is emelkedik. A marketinglehetőségek száma is gyarapodik (hűségprogramok, cashback ajánlatok, egyéb akciók és kedvezmények). Biztonságosabb lehet, mint a készpénzes fizetés.
Tartani kell a lépést az igényekkel
A vásárlói igények folyamatosan változnak. Ez így volt 10-20 évvel ezelőtt is, azonban a modern technológiának köszönhetően olykor sokkal gyorsabban mennek végbe ezek a változások. Aki nem tartja a lépést, az lemarad a versenyben és csökkenő bevételekkel kell számolnia. A legkisebb folyamatokra is figyelni kell, mint amilyen a megfelelő fizetési lehetőség biztosítása.