|
|
|
Tweet |
|
|
|
Kocsis Máté korábban közbiztonsági és adóhatósági szempontból is károsnak nevezte a Négy Tigris piac működését és a bérleti szerződés felmondását szorgalmazta a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnél és a MÁV Ingatlangazdálkodási Igazgatóságánál. Szólt arról is, hogy bár a józsefvárosi önkormányzatnak nincs jogosítványa eljárni az ügyben, a jogvitában nem érintett, de abban érdekelt, hogy a piac bezárjon.
Négymilliárd a szellempiac terveire..?
Tájékoztatása szerint a tisztességes eladók ezután is teret kapnak a Józsefvárosban, van igény az olcsó árukra, ezért aki a jogszabályokat betartva működik, az könnyített eljárásban, kedvező feltételekkel kaphat megfelelő üzlethelyiséget a kerületben. A VIII. kerület a sportolási és kulturális lehetőségeket bővítené a piac területén, ezért több mint négymilliárd forint értékű fejlesztésről készített tervet (!).
Ez az összeg, még ha csak tervként is a tervre – sőt, annál inkább -, de felkelti az ember érdeklődését, főleg a kampányhajrában, bár túl nagy meglepetés nem várható a nyolcadik kerületben, de legalább lesz mit számon kérni Kocsis Mátén, ha marad. Mivel a volt Kőbányai úti volt „kínai piac” területén gyakorlatilag befejeződött a bontás, magától értetődő a kérdés, hogy vajon ki s mit tervez a helyszínre főként a fideszes polgármester túlmozgásos ígéreteinek a tükrében.
Nagy zűr „kis Kínában”
Magától értetődőnek tűnt, hogy a beszámolóhoz illusztrációként a helyszínen készüljenek fotók. Megkeresésünkre a nyolcadik kerületi kapitányságról Szentiványi Lili Nóra megbízott hivatalvezető rendőrhadnagy legnagyobb meglepetésünkre azt tanácsolta, hogy a kérésünkkel forduljunk a Józsefvárosi Újság szerkesztőségéhez, ott tudnak bővebb felvilágosítást adni. Újabb kérdésünkre, hogy mire alapozza egy elvileg szimpla kerületi lap ilyen jellegű erősebb behatását egy kerületi rendőrkapitányság jogosítványánál, arra már nem kaptunk választ. Természetesen megkerestük a lap főszerkesztőjét, akinek nagy meglepetésünkre fogalma sem volt, hogy miért oda irányították a szerkesztőségi kérésünket.
Mivel állítólag a MÁV Zrt. területe a MÁV Zrt. tulajdona, logikusan adódott a kérdés, hogy az állami monopolcégtől is kérjünk információt a letakarított terület jövőjéről. A közérdekű információt megválaszolni valamiért nem volt lényeges a cég részéről, ugyanis lényegében egy hét is eltelt teljes némaságban. Jobb eszköz híján nem lévén, konkrétan személyes megkeresés után kipréselhettünk néhány szabadkozással kísért sort Preier Károlyból a MÁV Zrt. kommunikációs Igazgatóságának képviselőjétől. Fotózni természetesen (?!) nem lehet a helyszínen.
Itt a piros, hol a piros
A szűkre szabott és jellegtelen információból megtudhattuk, hogy „ a korábbi bérlőnek a volt ingóságaik elszállítására – a felelős őrzés szabályainak megfelelően – biztosított egy hónap lejárta után a MÁV Zrt. a területen található ingóságok, vasanyag, hulladék elbontására értékesítési pályázatot írt ki. A vasanyagot – és egyéb hulladékot – a vásárlónak kell kibontania, természetesen megfelelve a törvényi előírásoknak. A területet két részben hirdettük meg a pályázat során, ezért két nyertes cég kezdhette meg a munkát szeptember elején. A bontási munkálatok határideje október 9.” Meglepetésként hatott viszont az utolsó mondat, mi szerint a teljes józsefvárosi pályaudvar Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. részére történő átadását folyamatosan készítik elő s a további hasznosítással kapcsolatban forduljunk az MNV-hez.
Kissé szédülve, de ez is megtörtént, már csak a kaland kedvéért is és nem is csalódhattunk. Az MNV részéről visszarúgták a labdát az előző térfélre s telefonon azt az információt kaptuk, hogy a terület felett a MÁV Zrt. rendelkezik, míg át nem adják a helyszínt a MNV-nek, addig őket kell kérdezni vagy az önkormányzatot, hogy mire is alapozzák a tavasszal kinyilatkozott elképzeléseket. Ezt természetesen meg is tettük, több alkalommal is, de válasz a nyolcadik kerületi önkormányzattól sem érdekezett, feltehetően bokros teendői miatt nem tud egyelőre válaszokat formálni Kocsis Máté, hogy mire is alapozta a sajtóban megfuttatott nagy ívű terveit, amiről – ezidáig – senki sem tud semmit, de maga a megtervezése megér négy milliárdot.
És egyáltalán: ki rendelkezik jelenleg a volt kínai piac területével, mit akar ott, mennyiért és mikor. Főként kinek a pénzéből.
|
|
|
|