|
|
|
Tweet |
|
|
|
Téged a félelmeid vagy az álmaid vezérelnek?
Nyilvánvalóan az ár is fontos dolog, de az sem elhanyagolható, hány emberhez jut el az adott terméked vagy szolgáltatásod híre, így érdemes mindenképpen igénybe venni a Klikkmarketing online marketing analízisét, amelynek segítségével detektálható a fejlesztést kívánó terület.
De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük csak meg, te milyen elvek mentén szabsz árat?
Attól félsz, hogy senki sem veszi meg a termékedet, hogy inkább a konkurenciát választja, ezért a lehető legolcsóbban, bőven ár alatt szabod meg az értékét? Igencsak rossz stratégia, hosszú távon nem is fenntartható, hiszen nem csupán a nyereségtől esel el, de egy idő után el is fogsz veszni a tömegben. Persze ha előre megfontolt szándékkal azért adsz valamit olcsón, hogy utána egy drágább terméket tudj eladni, esetleg kapcsoltan, akkor az már egy okos húzás, hiszen nem egy-egy vásárláson akarod megtermelni a minél magasabb profitot.
Ha viszont túlárazod magad, és annak semmi alapja sincsen, az épp olyan veszélyes játék. Hiszen ha nincs meg az, hogy miért is kerül olyan sokba a terméked vagy szolgáltatásod, akkor a vevőid sem fogják látni annak értelmét, hogy nálad vásároljanak!
Óvatosan a bakikkal!
Természetesen a vállalkozás megannyi területén lehet bakizni, és nyilvánvalóan lesz is olyan, amikor rossz döntést hozol, vagy hibát követsz el, de talán ha minél jobban képzed magad, akár a Klikkmarketing tudásanyagaival, könyveivel is, akkor nagyobb eséllyel fogod elkerülni a tipikus hibákat. Árképzés során miket is sorolhatunk ide?
Többek között a másolást! Ha fogod magad, és egy számodra szimpatikus, hasonló profilú cég árait másolod, az elsőre talán nem lesz olyan feltűnő. Viszont ha követed minden akciójukat, árleszállításukat, akkor már elég átlátszó lesz.
Hasonló baki az árral való akciózás, ami csak a legritkább esetben váltja be a hozzá fűzött reményeket, hiszen nem elég, hogy lemondasz a hasznodról, a vevőid csak egy számot látnak az árban. Közben pedig az árnak a termékedről is kell szólnia, hogy mit tud, miért kerül annyiba és miért pont annyiba kerül!
Persze sok más porszem is kerülhet az árképzés gépezetébe, de csak akkor, ha nem jársz alaposan utána a technikáknak és a stratégiáknak!
Sose feledkezz meg a célcsoportodról!
Talán az egyik legfontosabb intelem, akár a marketingstratégiáról van szó, akár szövegírásról, akár árképzésről, hogy nem szabad szem elől téveszteni, ki a célcsoportod: kiknek hirdetsz, kiket akarsz megszólítani, és kiknek akarsz eladni.
Ha ez mindig a szemed előtt lebeg, minimalizálhatod a hibalehetőségeket! |
|
|
|