Jogellenes kikapcsolások |
2013-01-30 14:34:46 |
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az elmúlt időszakban számos olyan eljárást folytatott, amelyek során bebizonyosodott, hogy adott szolgáltató nem a jogszabályok szellemében járt el, amikor egy-egy fogyasztónál kikapcsolta a szolgáltatást. A vonatkozó törvények szigorú szabályokat tartalmaznak arról, hogy mik a kikapcsolás feltételei. A szabályoktól való eltérés miatt szolgáltató bírsággal sújtható, a fogyasztó pedig kötbérre tarthat igényt.
A fogyasztók többsége nincs tisztában a jogaival. Alább néhány példa, amelyből érdemes okulni; Volt egy eset, amely a fogyasztót a gázszolgáltatásból zárták ki ideiglenesen be nem fizetett számlatartozásra hivatkozva. A hatóság kivizsgálta az ügyet és megállapította, hogy a szolgáltató a jogszabályban és az üzletszabályzatban előírt garanciális szabályokat sértette meg akkor, ugyanis a 60 napot meg nem haladó tartozás alapján kezdeményezte a kikapcsolást. A szolgáltató eljárása során ráadásul a benyújtott fogyasztó által megfogalmazott sérelmek többségére nem adott érdemi választ az ügyfélnek.
Mikor ad lehetőséget a törvény a földgáz-szolgáltatás esetében a kikapcsolás kezdeményezésére?Ha:
Érdemes azzal is tisztában lenni, ha megtörténik a jogellenes kikapcsolás, akkor az emiatt keletkezett fogyasztót ért vagyoni hátrány súlyosbító körülménynek számít és a szolgáltatónak kötbérfizetési kötelezettsége is van a fogyasztó felé. A hatóság minden ilyen ügyre, a témával kapcsolatos panaszra fokozttan figyel.
(forrás: NFH)
|