|
|
|
Tweet |
|
|
|
A főpolgármester nyílt levele Vitézy Dávidnak: Tisztelt Vezérigazgató Úr!
Hosszabb ideje jelzem már, hogy a BKK vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem tudok maradéktalanul egyetérteni.
Az autóforgalom csökkentése érdekében egyre nagyobb területre kiterjedő tiltásokat, csillapításokat vezettek be anélkül, hogy a rég esedékes és 2010-ig elhanyagolt kapacitás növelő intézkedések befejeződtek volna.
A problémákat fokozta az autóbuszsávok számának igen gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, nem ritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva. A közúti forgalom indokolatlan ütemben, és kielégítő feltételek híján szorul vissza. Mindezt a negatív hatást tovább növeli a jelzőlámpa programok érthetetlen "összehangolása" (piros hullámok). A beindított felújítások organizációját nem kívánom erősen hangsúlyozni, mert azok javarészt korábbi időszak előkészítő munkájának (2010 előtt) hiányosságaiból fakadnak, jóllehet a jövőben kerülendő több budapesti híd egyidejű részleges lezárása.
A főváros közlekedési infrastruktúrája kétségtelenül 20-30 éves lemaradásban van a fejlett Nyugat-európai városokhoz viszonyítva. Ezért a BKK nem teheti ugyanazokat a lépéseket, mint ma ezek a városok, mert bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni. Mostanában markáns kritikákat fogalmaznak meg a város közúti közlekedésével kapcsolatban, és nem minden alap nélkül. A közúti közlekedés romlása negatívan befolyásolja a közhangulatot.
Ezért Budapest főpolgármestereként felkérem Önt az alábbi javító intézkedések sürgős megtételére. A végrehajtásról folyamatos tájékoztatást kérek.
1.A közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni. 2. Jelentős hatást kell elérni a jelzőlámpa programok következetes újratervezésével és programozásával, mert nyilvánvaló, hogy korábban (1994 előtt) még jól működő rendszereket vertek szét. 5. A Nagykörút közúti átbocsátó képességét növelni kell (főként az Árpád híd korlátozásának idejére), illetve a fonódó villamos elkészültéig a 90 másodperces fázisidő visszaállításával. 6. Növelni kell a Szent István körút › Váci út zöld időt, akár a Váci út › Teréz körút letiltásával, melyet például a Podmaniczky út - Bajcsy Zsilinszky út balos kapcsolat megadásával lehetne pótolni. 10. Lehetővé tehető az Árpád fejedelem úti buszsáv használata a Komjáditól az Üstökös utcába indulók számára. 11. Sürgősen javítani kell a Bécsi út lámpa hangolásait. Most a Vörösvári úttól kifelé rendszerint "piroshullám" van. 12. Hasonló a helyzet a csepeli gerincúton. 13.A Máriaremetei út – Hidegkúti út kereszteződésben csúcsidőn kívül teljesen rossz a lámpák programozása. 15. Az Alkotás utcában a metró átadása után meg kell szüntetni az autóbuszsávot. 16. Ésszerű a Szent István körút › rakpart kapcsolat megadása a Jászai Mari téren. 17. A Kútvölgyi úton a Széll Kálmán tér irányába teljesen felesleges a buszsáv, mert a busz kétszer is kénytelen átsorolni a másik sávba. 18. Folyamatosan kell felügyelni az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat. 19. Az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is. A munkát úgy kell ütemezni, hogy addigra az Árpád híd forgalma zavartalan legyen, nehogy újra megjelenjék a "két híd" effektus.
Tarlós István főpolgármester - MTI |
|
|
|